/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Blå blok afskaffer det offentlige
Fra : PeterTheisen
Vist : 556 gange
10 point
Dato : 16-03-11 20:12

Konservative og Liberal Alliance fremsætter nu et indirekte forslag om at afskaffe den offentlige sektor.

Fra konservativ side vil man have skattelettelser for 35 mia. kr. Det vil medføre et jobtab i den offentlige sektor på 90.000 stillinger. Liberal Alliance fordobler målsætningerne.

Liberal Alliance og Konservative argumenterer med, at privatforbruget skal hæves for at sætte gang i væksten. Men Sverige har en vækst, der er 3,5 gang så stor som den danske, og der er i Danmark givet skattelettelser for 3 % af BNP i VK-regeringens tid, mens det samme tal er 2 % af BNP i Sverige. De har alligevel højere privatforbrug end os.

Svenskerne oplever ikke højere vækst end Danmark, fordi de har givet skattelettelser, men fordi de ikke oplevede en boligboble, som vi gjorde pga. skattestoppet og afdragsfrie lån, og de huskede at finansiere deres skattelettelser, som gik til hele befolkningen, hvorimod VK-regeringens skattelettelser var ufinansierede og målrettet de mest velstillede.

Hvornår begynder blå blok at tone rent flag? Man vil fyre offentlige ansatte og afskaffe efterlønnen for at belønne de velhavende på bekostning af ufaglærte og faglærte. Kom ikke med argumentet om, at skattelettelserne skal gennemføres ved at afskaffe efterlønnen, for det har Lars Barfoed selv indrømmet, og der er kun en dansk statskasse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-11 20:14

Citat
Blå blok afskaffer det offentlige

HURRA !!!!!!!!!

Annuller spørgsmålet
Fra : PeterTheisen

Dato : 16-03-11 20:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 16-03-11 20:49

Jeg følger med i tråden. Er en af de såkaldte tvivlere