/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
En vej ud af krisen
Fra : PeterTheisen
Vist : 393 gange
10 point
Dato : 11-12-10 17:11

Det er nemt at sammensætte en pakke til reduktion af budgetunderskuddet, som øger effektiviteten, styrker væksten og begrænser uligheden. Det kræver fem grundbestanddele:

For det første bør udgifterne til offentlige investeringer med et højt afkast øges. Selv om det på kort sigt øger budgetunderskuddet, vil det på længere sigt nedbringe handelsbalanceunderskuddet.

For det andet skal militærudgifterne begrænses, ikke kun til finansiering af krige, men også udgifterne til våben.

For det tredje skal tilskuddene til den private sektor nedbringes.

For det fjerde skal man ikke have give flere hjælpepakker til konkurstruede virksomheder.

For det femte skal man skabe et mere retfærdigt og effektivt skattesystem, hvor man eliminerer den positive særbehandling af kapitalindtægter og dividender. En beskeden stigning i skatteprocenten for de allerrigeste vil indbringe mange mia. kr. over ti år.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-12-10 18:15

Jamen professor PeterTheisen,har jo løsningen på alle vore problemer.
Utroligt at en mand med sådan en ide-rigdom aldrig er blevet een af de bærende kræfter indenfor statsmagten.
Ja,jeg græmmes derved,men håber så inderligt,at det vil lykkes...............

Men indtil videre,nøjes du måske med at være redaktør på "Arbejderen".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-12-10 20:41

Jek kan ikke helt få øje på dit spørgsmål, Hvad er det lige præcis du ønsker hjælp med?

Annuller spørgsmålet
Fra : PeterTheisen

Dato : 11-12-10 20:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål