/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Efterlysning efter indbrud
Fra : Trille7
Vist : 988 gange
100 point
Dato : 23-08-10 21:26

Hejsa..

Da jeg ved, at her er brugere fra hele DK, skulle der være en chance for, at en af jer der læser dette, har en viden om hvor tingene kan være.

Der er en kosterliste på min hjemmeside www.skelvejen.dk Den er ikke komplet, men det er de dyreste ting. Tingene er stjålet i Fandrup, v. Farsø i weekenden fra den 19-21 februar 2010. Der er mange ting der mangler, såsom havetraktor og stokerfyr. Der er en god sandsynlighed for at tingene er i midtjylland, solgt fra Ringkjøbingsområdet. Det kan være fra en privatadresse, ligesåvel som fra et lagerrum.

Alle henvendelser og evt. informationer, vil blive behandlet fortroligt..!!

Jeg takker på forhånd for hjælpen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-08-10 21:29

Kors det var en meget fæl oplevelse og en god ide med den hjemmeside. Jeg håber du får respons og i finder tingene igen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-10 21:38

det stjålne findes sikkert i østeuropa

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-08-10 21:48

et godt råd: Hold straks op med at lave hjemmeside i word, det dur bare ikke til noget

Hvad står der foreksempel under hjælpknappen?
http://peecee.dk/upload/view/263306

og er ikke sikker på at billeder og tekst hører sammen
http://peecee.dk/upload/view/263305

Men det er et godt initiativ, jeg håber du får held med at fange tyven/tyvene

Som jeg kan forstå på hjemmesiden så er det nogen der er kendt på stedet, det er f......... surt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-08-10 22:36

Det ligner et bestillingsjob

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-08-10 23:04

,,,man føler sig afmægtig. det hjælper ikke at synes, det er synd for dig, men det er det.
det er svært ikke at give sit besyv med. håber det bedste.
mener som luffeA.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-08-10 10:47

Citat
Det ligner et bestillingsjob

Ja, det gør det...men bestilt aaf hvem

De ting der er forsvundet er noget der har taget meget lang tid at samle og fjerne, og der er meget tunge ting imellem.
Hvis der ikke har været en lastbil til rådighed, er det fjernet af flere omgange i enten varevogn eller bil med trailer.
Og der er taget sig god tid.
Værktøjet er muligvis afprøvet, da det eneste der ikke dur er ladt tilbage

Og en utrolig omhyggelighed hvormed ovn/komfur/emhætte er afmonteret.

Normalvis flåes sådan noget ud af skabe og beslag med skader på inventaret til følge, fordi der ikke er tid til andet, hvis tyve i det hele taget gider beskæftige sig med støvede og indfedtede emhætter (ses ud fra omridset på væggen)

men arbejdsro har der tilsyneladende været.
Både til at rydde sne o.s.v.
det har taget adskillige timer, at klargøre og fjerne alle de ting

Citat
Politiets første tanke var.: Familiestridigt

Nu kender vi så ikke årsagen til den konklusion fra politiet, men min første tanke var derimod, at politiets første tanke ville have været: noget ejeren selv havde arrangeret

Citat
Der er en god sandsynlighed for at tingene er i midtjylland, solgt fra Ringkjøbingsområdet.

Og hvordan har man så fundet frem til det.
Og uanset hvor tingene befinder sig, så er det ikke længere tidligere ejers ejendom såfremt vedkommende har fået udbetalt forsikringserstatning for dem..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-08-10 11:15

Jeg ved ikke om du har gjort det før, men jeg har fotograferet alt i vores hus, åbnet skabe og fotograferet indhold. Taget smykker frem og fotograferet. Alt er fotograferet. Det hele er brændt ned på 2 CD og min veninde har den ene CD. Det ville være underligt hvis vi har indbrud samme dag.

De CD'er vil jeg bruge som dokumentation for at vi ejer de ting. Og også for at jeg kan huske hvad der nu lå i det eller det skab.

Hos Politiet har jeg lånt en gravørpen og har ridset CPR nr. ind i TV, DVD afspiller o.s.v. Så kan politiet genkende kostervarer hvis de standser en bil.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-08-10 23:28

Mon ikke jeg fik ret i, at det ikke blot var et almindeligt indbrud begået af ukendte gerningsmænd

Sikke en gyser

http://tip.skelvejen.dk/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-08-10 14:26

Når man læser i tip.skelvejen.dk, så vil de mange dumme og knoppede ord, fortælle, at der er nogen der ved mere end de giver udtryk for.
Du må ransage din hukommelse for dem der er i din venskabskreds, hvide som sorte. Nogen har haft godt kendskab til dine boligforhold, lige som de har haft viden om, at du ikke var hjemme, samt hvornår du vile komme hjem.
Med alle de ting der er fjernet, kan det ikke undgås, at der er forskellige spor efter den/de personer der har været på ejendommen.
Har du en frontlæsser, så må der være spor at finde i den. Har du ikke, hvem har så en, og hvem har kørt den!
Det er jo et større pudslespil, men der erjo kun én måde brikkerne passer sammen.
Gennemlæs og anelysere de indlæg, som du har modtaget i tip.skelvejen.dk; for derstår uden tvivl en masse information, også mellem linierne, som kan være nyttig for politiet.
Med den grundighed som der er i dette indbrud, tyder alt på, at der er personer iblandt, som du kender særligt godt.

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 25-08-10 23:54

Takker for alle jeres gode råd..

Vi ved hvem der står bag, har billeder af alt, samt indgraveret navne i næsten alt.. Men om ikke andet er tippet givet videre.

Det antages også at være familie, men hvis ingen købere står frem, får jeg ingen ting tilbage. For jeg tror på, at dem som har gjort det, også er årsag til at min forsikring pludselig ophørte med at være der, hang sammen med noget andet, som var planlagt længe inden.

Så jeg håber at dem som har købt ting, også står frem.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-10 13:01

Du må forlægge alle informationer for politiet, også en udskrift af listen fra tip.skelvejen.dk som tilsyneladende indholder oplysninger der peger hend imod, at politiet bør afhøre nogle af disse personer.