/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
ECS P4S5A DX+
Fra : snusi
Vist : 345 gange
100 point
Dato : 26-04-03 14:04

Hej.
Jeg har lige modtaget et ECS P4S5A DX+ bundkort og en Intel Celeron 2.0 ghz her idag, men jeg kan ikke få det til at starte.
Jeg fulgte brugsanvisningen ang. det at sætte CPU'en i bundkortet, og det sidder også fint.
Problemet er at skærmen ikke tænder, og den kommer med sådan nogen bip.
Jeg har ikke kunne finde noget om "Bip koder" fra ECS, men hvis der er nogen herinde der kender til sådan noget, så kommer der 2 bip - pause - 8 bip - pause - 2 bip - pause - 1 bip - længere pause - 2 bip - pause - 1 bip.

Der er en 128 mb SD PC 133 ram blok i, da jeg lige havde sådan en ved hånden.
Jeg har også prøvet med PC 100, men det giver det samme resultat.
Mit grafikkort er et Geforce 2 mx 32 mb, og på kassen står der 4xagp / 2xagp, så den skulle altså kunne køre 4x agp.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være?

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 26-04-03 15:13

Har du været inde og indstille BIOS ?
Hvis ikke så gøres det som regel ved at trykke DEL tasten ned når du starter. Der er dog flere andre metoder alt efter navnet på din BIOS. Læs endeligt manualen til dit bundkort grundigt.
En årsag kan være, at enten hukommelsen eller grafikkortet ikke sidder ordentlig i deres respektive fatninger. Kontroller ledninger, kort og hukommelse hver gang du åbner computeren.
En anden kan være at RAM blokkene slet ikke passer til dit bundkort - læs manual eller søg på nettet.
Mange hilsner

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 26-04-03 15:26

Jeg kan jo ikke komme ind og indstille Bios, når min skærm slet ikke tænder, og jeg har prøvet med andre skærme og jeg har haft grafikkortet ude et par gange og prøvet med et andet kort også :)
Ledningerne kan kun side på én måde i min computer, og ramene er PC 133 og det skulle kortet kunne tage :)

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 26-04-03 15:26

Jeg kan jo ikke komme ind og indstille Bios, når min skærm slet ikke tænder, og jeg har prøvet med andre skærme og jeg har haft grafikkortet ude et par gange og prøvet med et andet kort også :)
Ledningerne kan kun side på én måde i min computer, og ramene er PC 133 og det skulle kortet kunne tage :)

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 26-04-03 15:26

Jeg kan jo ikke komme ind og indstille Bios, når min skærm slet ikke tænder, og jeg har prøvet med andre skærme og jeg har haft grafikkortet ude et par gange og prøvet med et andet kort også :)
Ledningerne kan kun side på én måde i min computer, og ramene er PC 133 og det skulle kortet kunne tage :)

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 26-04-03 15:27

Hov, min computer gik amok dér :)

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 26-04-03 15:36

Lad høre nærmere.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 26-04-03 18:08

Jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener?

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 26-04-03 19:36

Din computer gik amok, hvad skete der?

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 26-04-03 20:51

Har du sat harddisk til...har du sat strøm til bundkortet... er der strøm til harddisk... er du sikker på rammene sidder ordenlig i(skal bruges lidt krafter!!!) sidder dit grafikkort ordentlig fast... når du har tjekket det, så tag batteriet ud i ca. 15 sek, og sæt det så i igen og prøv at tænde... er du sikker på at du har sat alle stik fra kabinettet rigtigt i... tjek tjek og dobbelt tjek!!!

Mvh dr_scooter

ps. da jeg havde det bundkort sagde den også en masse bipper... men kun når der var noget der ikke sad godt fast evt ram, og grafikkort

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 26-04-03 21:24

Hej igen.
Jeg takker mange gange for alle svarene, men jeg fik hjælp af en bekendt, som havde samme system, så nu kører det.
Det var Bios'en der ikke var indstillet til at køre med AGP, så da jeg smed et PCI kort i tændte skærmen, og så kunne jeg gå ind og ændre det til agp :)
Takker for svarene.

Kommentar
Fra : ugh

Dato : 03-10-04 17:53

Hej
Hver gang jeg skal tænde min komputer, kommer der bare 3 bip efterfulgt af pause, og så gentager det sig igen og igen, hvad kan det skyldes, jeg har ikke en fis erfaring om dette. Hverken komputer eller skærm starter.
Mvh ugh