/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Velfærdsstatens deroute
Fra : PeterTheisen
Vist : 416 gange
20 point
Dato : 18-05-09 14:57

Befolkningsudviklingen vil gøre det dyrt at være skatteborger i Danmark i fremtiden. Befolkningsudviklingen i Danmark i de kommende årtier vil føre til en betydeligt anderledes aldersstruktur, viser nye tal fra Danmarks Statistik.

Først og fremmest øges andelen af ældre på 65 år og derover. Aldersgruppens
antal stiger med 76 pct. indtil 2042, hvor der vil være 1,54 mio. danskere i pensionsalderen mod 875.500 i dag. Befolkningen i den erhvervsaktive alder, 25-64 år, forventes til gengæld at falde i samme periode med 8,7 pct. fra 2,97 mio. til 2,71 mio.

Kilde: http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2009/NR228.pdf

Er det tid til at skifte til den socialdemokratiske velfærdsmodel ud med den liberale velfærdsmodel? Hvad skulle løsningen ellers være?

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-05-09 14:59

Citat
Jeg mener at du bør vente på BertelBrander og så give ham pointene og lade være at spamme os andre

PS: så kan du også blackliste mig her

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-05-09 16:01

- og du keder dig stadig...

Kommentar
Fra : Bertel_Brander

Dato : 18-05-09 16:41

Kære Peter Theisen

Det var da nogle foruroligende tal, du der bringer på banen.

Vi må nok se i øjnene, at alt det der gammeldags sludder med solidaritet og sammenhold, samt beskyttelse af de svage ikke har de bedste kår i fremtiden, med de tal du så rigtigt fremfører.

Så jeg vil give dig helt ret, når du påpeger at:

"Er det tid til at skifte til den socialdemokratiske velfærdsmodel ud med den liberale velfærdsmodel?"

Ja, det er det vel, når du nu selv nævner det.

Løkke Rasmussen og Anders Fogh Rasmussen før ham, gør jo også deres for dette.

"Hvad skulle løsningen ellers være?"

Nej vel ?

Der er intet alternativ. Ingen andre løsninger.

Kast de gamle ideer ud, og erkend at der er kommet nye tider, min ven.

Venlig Hilsen

Bertel

Annuller spørgsmålet
Fra : PeterTheisen

Dato : 18-05-09 18:39

-