/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad mener du?
Fra : PeterTheisen
Vist : 382 gange
20 point
Dato : 18-05-09 14:17

Hvad mener du om nedenstående politiske udsagn? Hvorfor?

1. Tyrkiet skal optages i EU, hvis landet lever op til EU's krav om bl.a. menneskerettigheder.

2. Metock-dommen fra 2008 gjorde det klart, at udlændinge har ret til at blive familiesammenført uden om de danske udlændingelove. Dette er til Danmarks ulempe.

3. EU bør generelt have større indflydelse på danske forhold.

4. Danmark bør erstatte kronen med euroen.

5. Regler på udlændingeområdet bør være fælles for alle EU-lande.

6. I fremtidens globale konkurrencesituation vil Danmark klare sig bedre alene end i EU.

7. Danmark bør droppe forbeholdet mod forsvarssamarbejde.

8. Borgere fra andre EU-lande skal have fri og uhindret adgang til at arbejde i Danmark.

9. Nye EU-traktater skal altid sendes til folkeafstemning.

10. EU er en trussel mod den danske velfærdsmodel.

11. En borger i et EU-land skal frit kunne vælge, i hvilket EU-land han eller hun vil have hospitalsbehandling.

12. EU-lovgivning bør veje tungere end national lovgivning.

13. EU's landbrugsstøtteordninger skal afskaffes.

14. Fremtidens kamp for et bedre klima kan bedst ske gennem et samarbejde mellem EU-landene.

15. Europa-Parlamentet skal samles i enten Bruxelles eller Strasbourg for at spare transportomkostninger mellem de to byer for politikere og embedsfolk.

16. Danmark vil have økonomisk gavn af et tættere samarbejde i EU.

17. EU udgør en trussel mod vores nationale lovgivning og dermed mod vores suverænitet.

18. Efter valget vil der være 736 medlemmer af Europa-Parlamentet. Dette antal er for stort.

19. Europa-Parlamentet er i for høj grad blevet en retrætepost for tidligere toppolitikere i Danmark.

20. Den danske økonomi vil blive styrket, hvis vi indfører euroen.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 18-05-09 14:26

Jeg mener at du bør vente på BertelBrander og så give ham pointene og lade være at spamme os andre

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-05-09 14:57

Ud fra dette ingen mening

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 63
- Annullerede 20
- Slettede 0
Ialt 84

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-05-09 16:00

- jeg mener, at du må røvkede dig...

Kommentar
Fra : Bertel_Brander

Dato : 18-05-09 17:07

Hvad mener du om nedenstående politiske udsagn? Hvorfor?

1. Tyrkiet skal optages i EU, hvis landet lever op til EU's krav om bl.a. menneskerettigheder.

Ja det skal de da - Til den tid, om mange år, når de holder op med at bekæmpe PPK på den måde de gør, samt afskaffer deres dødsstraffe, som ikke er værdigt for et EU land at have !

2. Metock-dommen fra 2008 gjorde det klart, at udlændinge har ret til at blive familiesammenført uden om de danske udlændingelove. Dette er til Danmarks ulempe.

Jo der er det vel, hvis man går ind for 24 års reglen.

3. EU bør generelt have større indflydelse på danske forhold.

NÆh . Hvorfor dog det ?!

4. Danmark bør erstatte kronen med euroen.

5. Regler på udlændingeområdet bør være fælles for alle EU-lande.

Ja, det bør de. Danmark bør ikke have en 24 års regel.

6. I fremtidens globale konkurrencesituation vil Danmark klare sig bedre alene end i EU.

Det tror jeg at Danmark vil. Vi skulle aldrig være havnet i EF fra start af!

7. Danmark bør droppe forbeholdet mod forsvarssamarbejde.

8. Borgere fra andre EU-lande skal have fri og uhindret adgang til at arbejde i Danmark.

Sådan er EU loven jo. Og det har Danmark jo selv accepteret. Derfor bør vi komme ud af EU.

9. Nye EU-traktater skal altid sendes til folkeafstemning.

10. EU er en trussel mod den danske velfærdsmodel.

Ikke direkte. Men vi kan sikkert gøre det bedre end EU.

11. En borger i et EU-land skal frit kunne vælge, i hvilket EU-land han eller hun vil have hospitalsbehandling.

Jo, sådan er EU reglerne jo også, går jeg ud fra.

12. EU-lovgivning bør veje tungere end national lovgivning.

Nej. Landene bør bestemme selv. Og derfor Ud af EU.

13. EU's landbrugsstøtteordninger skal afskaffes.

Ja Ja Ja

14. Fremtidens kamp for et bedre klima kan bedst ske gennem et samarbejde mellem EU-landene.

Jo - Og gemmen FN.

15. Europa-Parlamentet skal samles i enten Bruxelles eller Strasbourg for at spare transportomkostninger mellem de to byer for politikere og embedsfolk.

Det var måske en idé

16. Danmark vil have økonomisk gavn af et tættere samarbejde i EU.

Joooo

17. EU udgør en trussel mod vores nationale lovgivning og dermed mod vores suverænitet.

Ja, hvis EU vokser sig stor og mægtig. Hvad det jo ser ud til fortsætter.

18. Efter valget vil der være 736 medlemmer af Europa-Parlamentet. Dette antal er for stort.

19. Europa-Parlamentet er i for høj grad blevet en retrætepost for tidligere toppolitikere i Danmark.

For nogle, ja.

20. Den danske økonomi vil blive styrket, hvis vi indfører euroen.

Det er der jo nogen, som påstår.

Bertel

Kommentar
Fra : Bertel_Brander

Dato : 18-05-09 17:08

4. Danmark bør erstatte kronen med euroen.

Nej Nej Nej

Annuller spørgsmålet
Fra : PeterTheisen

Dato : 18-05-09 18:39

-