/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvilke parti er tilhængere?
Fra : PeterTheisen
Vist : 380 gange
20 point
Dato : 11-01-09 11:49

Hvilke partier er tilhængere af hvert af nedenstående politiske udsagn?

Bolig
Regulering af huslejen bør efterhånden aftrappes, så husleje fastsættes på markedsvilkår

EU
Et dansk forbehold skal sikre, at Danmark kan fortsætte med at fastlægge sin egen udlændingepolitik

EU
Erstat den danske krone med den fælleseuropæiske valuta euro

EU
Tyrkiet skal optages i EU, så snart landet opfylder kravene til menneskerettigheder og økonomi

Miljø
Flere grønne afgifter bør indføres af hensyn til miljøet

Ret
Det skal være straftbart at købe sex med prostituerede

Ret
Sager om seksuelt misbrug af børn bør ikke kunne forældes

Skat
Skattestoppet skal bevares i næste valgperiode, så summen af alle skatter og afgifter er låst på det nuværende niveau

Skat
Ejerboliger skal kunne beskattes mere, evt. ved at skatten på arbejde samtidig sænkes

Skat
Fortsat vækst i den offentlige sektor er vigtigere end lavere personskatter

Social
Penge til pasning skal følge barnet, så forældre kan vælge mellem at passe barnet selv eller tage imod et offentligt pasningstilbud

Social
Børnechecken skal afskaffes for familier med høj husstandsindkomst

Trafik
Bilister skal betale for at køre ind i storbyer (såkaldt roadpricing)

Trafik
Registreringsafgiften på danske personbiler skal gradvist sættes ned

Trafik
Fartgrænsen på landevej kan sættes op, hvor sikkerhedseksperter skønner det forsvarligt

Uddannelse
Indførelse af test i grundskolen er blevet for udbredt

Udenrigs
Den danske ulandsbistand bør sættes op til mindst 1 pct. af bruttonationalproduktet

Udlændinge
Den danske asylpolitik bør lempes

Udlændinge
Personer, der har siddet i et dansk asylcenter i et nærmere fastsat antal år, skal gives varig opholdstilladelse

Udlændinge
Der bør tages flere hensyn til religiøse minoriteter i offentlige institutioner

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-09 11:52

vagnr har sikkert en lang redegørelse på dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-01-09 11:56

Igen en der ikke selv gider lave sine lektier...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 11:59

idiot

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-01-09 12:11

Et sted til venstre for midten, men du kan ikke pge på bare ét parti. Mit bedste skud er Enhedslisten blandet med lidt Ritt B. Øv for en cocktail

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 11-01-09 12:18

dansk folkeparti

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-09 12:19

vagnr er sikkert hans onkel i kolding

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 11-01-09 12:28

Det må være SF ...

Tror ikke Enhedslisten er enig i følgende udsagn:

No.3
No.11
No.13
No.14
No.15

Rigtigt ?

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 11-01-09 12:47

P.S

Ret morsomt at få "de små grå" sat på prøve ...

Er spændt på hvilket parti det så er ...

For de ændrer sig jo alligevel en smule, rent holdningssmæssigt ...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-09 13:07

Jeg tror alle partier er lidt enige, de vil bare ikke indrømme det.

Kommentar
Fra : PCsen

Dato : 11-01-09 13:15

Kan det være Det Radikale Venstre ?
... Ja, noget er vist lidt for radikalt, måske ...

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 11-01-09 16:18

Ja jeg tror også at det er de radikale.

Annuller spørgsmålet
Fra : PeterTheisen

Dato : 11-01-09 18:32

-