/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Dækning ved "tyveri"
Fra : Nordsted1
Vist : 1649 gange
50 point
Dato : 12-10-08 12:09

Et simpelt spørgsmål

Kan man få dækket noget hos forsikringen - når vi havde glemt at låse døren -??

Vi regner ikke selv med det, men hvad siger i?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-08 12:15

Ps... ved godt vi kan få det oplyst hos forsikringen i morgen... gider bare ikke bruge krudt på at skrive det hele ned, hvis det ikke kan/skal bruges

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 12-10-08 12:20

Hvis det er den uaflåste dør, tyven har brugt, så er mit svar nej.

Håber da ikke, at du har mistet for meget af værdi eller affektionsværdi.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 12-10-08 12:21

svaret er nej,,,men kan du ikke glemme at den ikke var låst,,,det er jo ikke nemt at huske alt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-10-08 12:22

Min indboforsikring dækker ikke, hvis boligen ikke har været forsvarligt aflåst (døre og vinduer)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-10-08 12:23

Så skal der være tegn på indbrud, ødelagt lås eller vinduer.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-10-08 12:39

Jeg er usikker, men en case som også var selvforskyldt - ganske vist for læææænge siden. Jeg havde lavet noget skærearbejde i stalden og taget stikket til fryseren ud for at få strøm til rundsaven. Jeg glemte at sætte stikket i igen, og dybfryseren tør op.

Jeg ringede til Baltica og spurgte dem lige ud, om skaden var dækket af min indboforsikring. Det var den...jeg skulle blot skrive op hvad der var ødelagt og af principielle grunde gemme de skadede varer i sorte plasttsække, hvis taksator ville se hvad der var sket. Hvis fryseren var skadet af råd/lugt, som ikke kunne fjernes og derfor gjorde den ubrugelig skulle den med på listen. Taksatoren ville ikke se noget, og jeg fremsendte en fortegnelse over hvad der var i frysen med ca. prisangivelser, da det jo ikke var muligt at sætte eksakt pris på hjemmeplukkede bær mv. Der gik 14 dage, så lå der en check

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-10-08 12:45

Barkebillen

Citat
men kan du ikke glemme den ikke var låst,,,det er jo ikke nemt at huske alt
Hvad har du gang i?? Er du klar over hvor strafbart assurancesvig er? En god regel, hvis man vil være kriminel er...lav aldrig en forbrydelse, hvor odds for afsløring er større end 1.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-10-08 13:07

hvis du går ude i din have og ordner ting og sager, er du ikke forpligtet til at låse døren, hvis en tyv så er så kold at hun/han sniger sig ind og "raner" - dækkes noget - men det er individuelt fra sag til sag og fra det ene forsikringsselskab til det andet. Din historie/forklaring skal være troværdig og skal være anmeldt til politiet.(Husk kvittering fra politiet).
mvh,
Moders Vilje (den anden)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-08 13:15

Vi har ringet til politiet og anmeldt det, og samtidig sagt at de ikke skulle komme, da det var vores egen skyld. Ti hi vi overvejede da et kort øjeblik, om vi skulle smadre en rude........men hvem skal gøre rent

Det mest tåbelige var at vi netop igår, fik nye cylindre i vores døre, netop for at forebygge tyveri/indbrud, og så glemmer vi lige at låse en enkelt dør.

Der var ikke noget af affektionsværdi, for så var jeg godt nok blevet meget meget ked/vred, men er da utryg for om de vil komme og hente mere, men sådan har alle det,der har haft ubudne gæster det vel.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 12-10-08 13:33

Har i ikke en rigtig bisk vagthund.Den skulle da holde alle tyve på lang afstand.
Killer Dog

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-08 13:38

Så så så IPM, ikke drille sgu hårdt nok med alt det vi har mistet

Nikki sover lidt afsides pt. han får noget medicin der gør at han tørster utroligt meget, og ikke altid kan holde sig natten igennem, så han er forment adgang til værelser med gulvtæpper, så han er undskyldt, da han lå langt fra gerningsstedet

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 12-10-08 14:02

Du må da godt låne mine 2 super glupske hunde Nicki & Nellie

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-10-08 14:17

Nordsted..Du må sætte dig i skuret om natten og knurre

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 12-10-08 15:19

Hvor var du selv?,var du i haven,var det om natten så du lå og sov,man er vel ikke forpligtet til at låse sin dør hvis man er hjemme.
Hilsen muldvarp1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-08 15:32

Vi har haft besøget mellem kl. 3 og 6 i nat/morges.

Vi ved det har været i det tidsrum, for det er kun der hele huset har sovet, og da vi opdagede det, stod vores kummefryser pivåben, og alt var stadig dybfrossent --- altså det de ikke gad tage med --

IPM, hit med to styk trådløse alarmer, og når de så får vækket Nikki, er der tre, det må da kunne skræmmen enhver fra vid og sans

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-10-08 16:26

og mon du så har fået lært at låse dine døre.
men du kan jo flytte ud på landet. der behøver man ikke at låse døren.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-08 17:16

Citat
men du kan jo flytte ud på landet. der behøver man ikke at låse døren.

ja ja,sådan et dejligt øde sted,hvor tyvene rigtig kan få arbejdsro

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-10-08 18:00

Citat
ja ja,sådan et dejligt øde sted,hvor tyvene rigtig kan få arbejdsro

Nordsted1 behøver da ikke flytte på landet, der er da arbejdsro mellem kl. 3 - 6, hvor hun bor

Nordsted1

Er det kun madvarer, der er blevet stjålet? Husk nu at lukke døren fremover.

Men sjovt er det ikke, at fremmede har været inde i huset, mens I var hjemme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-08 18:13

Citat
Husk nu at lukke døren fremover.
Tror faktisk det er første gang vi overhovedet har glemt at låse den

Fryseren var helt fyldt --- men hvis vi prøver at være optimistiske, kan vi nu få plads til at fryse isterninger ---- i massevis----

Nej ikke "kun" kød

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-08 18:58

Sidste nyt.

Min mand gik over til genboen, for at fortælle at vi idag havde fjernet sønnens sofa, som hun havde haft stående..... nååå siger konen, jeg troede det var jer der hentede den kl. 2 i nat, for der var der
nogen i garagen, og der holdt da også en bil i min indkørsel...

Ærgeligt at hun ikke kikkede ud af vinduet

Men nu ved vi da at vores "gæster" har været her, imens vi var vågne, og endda gået forbi sønnes vindue flere gange... men han spillede pc med headsæt på, og har intet set/hørt

Mon det hjælper på forsikringen, at vi ikke sov - det kan jo ikke bevises -

Jeg fortælle hvad forsikringen siger i morgen... men tror ikke selv på at vi får noget dækket

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-10-08 20:22

Citat
nååå siger konen, jeg troede det var jer der hentede den kl. 2 i nat, for der var der
nogen i garagen, og der holdt da også en bil i min indkørsel...

Ærgeligt at hun ikke kikkede ud af vinduet

Hvordan kunne hun se det, hvis hun ikke kiggede ud af vinduet ????

Nordstedt1 ... hold dig til sandheden, det kommer du længst med.

Og er "konen" sikker på at det var kl. 2 ??? Den forklaring vil "lugte" for meget, så fortæl forsikringen, som det er.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-10-08 20:34

Citat
Nordstedt1 ... hold dig til sandheden, det kommer du længst med.

Mener du dermed at nordsted lyver ???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-10-08 20:42

Læs og forstå !!!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-10-08 20:47

Citat
Til oplysning:
Ans er ikke nogen Hr. - men et damemenneske - så tal pænt

Øhhhh????
Citat
Læs og forstå !!!

Næste gang jeg kommer til staden så kiggr jeg efter det mest sure og negative kvindemenneske i hele byen.
Herefter stopper jeg op og nejer pænt og siger :Goddav ANS

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-08 20:54

Så ans, nu syntes jeg godt nok du er grov

Har du nogen sinde hørt om ------PERLESTEN---------

Og når hun har soveværelse lige ved siden af sin indkørsel, er det altså nemt at høre når der
kører en bil ind, og folk går rundt, i perlestenene, og ikke nok med det, hendes garagedør hyler, så
i hvert tilfælde vågne personer kan høre det

Læs det to gange, så skal du se, at selv du kan forstå sammenhængen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-10-08 20:54

Citat
Men nu ved vi da at vores "gæster" har været her, imens vi var vågne, og endda gået forbi sønnes vindue flere gange... men han spillede pc med headsæt på, og har intet set/hørt

Jeg kan ikke få det til at hænge sammen

Genboen har set en bil, hvilken bil ??? Hun kiggede ikke ud af vinduet !!!!

Ja undskyld mig, måske er jeg træt, men for mig hænger det ikke sammen.

Jeg mistænker ikke Nordsted1 for at lyve.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-10-08 21:00

Citat
Nordstedt1 ... hold dig til sandheden, det kommer du længst med
Citat
Jeg mistænker ikke Nordsted1 for at lyve.

Hvad kalder du så det ???
Citat
Ja undskyld mig, måske er jeg træt, men for mig hænger det ikke sammen.

Nej det gør det ikke for dig.Men du har sikkert ret !!! Gå ind og sov og læs igen i morgen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-10-08 21:05

Citat
for der var der
nogen i garagen, og der holdt da også en bil i min indkørsel...

Jeg kender til perlesten, hvis det var mig, der hørte noget kl. 2 om natten, så ville jeg ikke bare sove videre.

Men igen Nordsted1, jeg mistænker dig ikke for at lyve, som piaskov antydede.

Vi reagerer jo hver især på vores egen måde. Jeg ville da have ringet til politiet, hvis der kl. 2 om natten holdt en fremmed bil i min indkørsel.

Men tal du med forsikringsselskabet, det er det eneste sted, hvor du kan få et konkret svar

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 12-10-08 21:06

Hvis i har været hjemme, så er jeg da overbevist om at forsikringen dækker, håber den gør det for jeres skyld, men hvilken frækhed tyven har haft, at komme mens der er nogen hjemme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-08 21:06

Citat
Genboen har set en bil, hvilken bil ???

Hun så IKKE bilen, men hørte bilen og nogle gå rundt udenfor to meter fra hendes soveværelse, hvor der er en garage, hvor hun hørte porten blive åbnet, --- den hyler --- hvorefter den blev lukket
igen, og folk gik ud af hendes indkørsel...

Da sønnen har brugt hendes garage til at opbevarer sin sofa, og hun har set ham flytte ting fra os ind i hans bil, troede hun at han var kommet for at hente sin sofa...........så på klokken fordi hun godt nok synets det var et underligt tidspunkt at flytte på...

Jeg tror også du må få sovet nu, for når du læser det hele med friske øjne i morgen

Så hænger det sammen

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-08 07:38

Tak for svaret ans. Dvs jeg har ikke ringet til forsikringen

Vi har en pæn stor selvrisiko, og er meget tæt på grænsen for hvad vi har fået neglet - så vi gør ikke mere ved det nu......

Det var en dum lærestreg, men det værste er nok utrykheden

Men nu glemmer vi ikke den dør mere, utroligt at vi kunne den aften, os som altid låser døre, også selv om vi er hjemme

Kan i ha' en god dag - og tak for input allesammen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-08 08:17

Vi blev nu alligevel for nysgerrige, og ringede til forsikringen for at høre, om der var dækning, når døren var ulåst..

Vi fortalte som sandt var- at vi troede det var efter vi var gået i seng, men at naboen havde hørt dem, på et tidspunkt hvor sønnen var oppe.

DER ER DÆKNING - også selv om vi havde sovet, bare det at vi var hjemme, var nok

Og det bedste var, at manden havde læst forkert på policen, vi har INGEN selvrisiko på indbo..

Så hun ville da bare have et banknummer, så ville hun straks sende pengene

Det er da en positiv overraskelse, specielt når vi ikke havde regnet med noget som helst. Jeg må sige jeg er glad for mit forsikringsselskab...........kunne de så også liiige fjerne min utryghed, så ville det være dejligt

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 13-10-08 08:22

Tillykke med det

Næ du, den utryghed kan de desværre ikke fjerne, den kommer nok til at sidde der nogle år

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-10-08 08:36

Glad på jeres vegne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-10-08 12:23

Selv tak. Så har i måske fået friske bøffer igen