/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Pudsning af vores hus
Fra : olsen1973
Vist : 6824 gange
50 point
Dato : 25-06-08 20:53

Vi overvejer at få pudset vores rødstensvilla op, men har ingen anelse om pris niveau'et?
Er der nogen der ved hvor meget sådan noget koster??

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 25-06-08 20:58

Du kan prøve at sende bud efter 3 tilbud på udførsel af opgaven her http://gratisbyggetilbud.dk/aw-gratisbyggetilbud.php

Kommentar
Fra : olsen1973

Dato : 25-06-08 21:06

Tak skal du have - det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-06-08 21:08

Det da noget af det dummeste at gøre hvis det ellers er pænt, så skal der males, puds falder af, osv

mvh klaudi

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-06-08 21:54

Det koster ikke noget at få nogle murerfirmaer til at give en pris.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-06-08 04:29

Jeg ville nu også beholde de pæne røde mursten.

Husk punktet med 3 tilbud, hvis de er skriftlige kan man faktisk ikke hente flere idet man så overtræder licitationsloven.

Kommentar
Fra : olsen1973

Dato : 26-06-08 07:15

Problemet er bare at de ikke er så pæne mere - i hvert fald ikke på den ene side hvor man har skiftet et vindue ud der var mindre end det der sad. Derefter har de muret op omkring det med GULE mursten!!??

Tusind tak for svarene - og det med licitationsloven, havde jeg slet ikke tænkt på, så måske jeg bare skulle tage ud og tale med nogle lokale murersvende

Det er ikke fordi det er bestemt at vi gør det, det var bare for at få en pris idé... Jeg aner nemlig ikke hvilket beløb vi taler om... Er det omkring 10.000 kr? 15.000 kr? 20.000 kr.? eller mere??

Kan man egentlig male direkte på murstenene??

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 26-06-08 08:05

Uden at vide det, så vil jeg tro at du skal sætte et 0 mere på dine tal. Altså 100.000 ... Man får ikke lavet meget for 10.000 idag.

Hvad med at få en murer til at skifte de grimme sten, så slipper du også for den fremtidige vedligeholdelse af en pudset overflade.

Kommentar
Fra : olsen1973

Dato : 26-06-08 10:21

Nej det har du nok ret i (at man ikke får meget for 10.000 kr. idag) men man har jo lov til at håbe ikk'?

Tror jeg vil overveje at få skiftet stenene...

TAK

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-06-08 10:57

Skal det pudses så få det gjort med f.eks scalsem som er gennemfarvet pudslag Jeg gjorde det på mit hus for 14 år siden og det har holdt lige siden uden at male.... kun sokkel og træværk altså

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-06-08 10:57
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-06-08 10:59
Kommentar
Fra : olsen1973

Dato : 26-06-08 11:00

TAK FOR HJÆLPEN

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 26-06-08 11:19

hvad med en vandskuring.??

Hvor i landet er du fra..?

Mvh

Murerfirmaet Kasper Solgaard

Kommentar
Fra : olsen1973

Dato : 26-06-08 11:43

Jeg ved ikke hvad en vandskuring er??
- jeg er fra Bornholm

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 26-06-08 11:46

det var et stykke væk..

ville ellers gerne have givet et tilbud.

vandskuring er et tyndt lag mørtel som man trækker på muren hvorefter man kører det over med en våd svamp.

så kan du stadig se strukturen i stenene.

Kommentar
Fra : olsen1973

Dato : 26-06-08 11:53

Ja der er lidt langt....
Men tak for hjælpen - det lyder som en god løsning...

Kommentar
Fra : KRYDSFORBANDT

Dato : 26-06-08 17:24

hvis dine medmennesker herinde mener det vil koste dig 100.000 og pudse dit hus, kommer jeg sgu gerne til bornholm og gør det for dig... hihi.

hilsen muren.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 27-06-08 09:27

Læs dette link. Søren Vadstrup er nok landets bedste bevaringsarkitekt.

http://www.bolius.dk/viden/nyheder/2007/maj/nye-materialer-kan-odelegge-dit-gamle-hus

Samme Søren advarer meget imod at pudse huse op. Man "ødelægger" det oprindelige hus, giver sig selv en evig vedligeholdelsesopgave. Skift stenene, du kan finde (brugte) sten, der passer. Tag en sten ud, flæk den og sammenlign brudfladens farve med erstatningstenens brudflade. Med tiden kpommer overfladens farve kommer til at passe sammen.

At krade fuger ud er også en dejlig hobby, men pas på mørtelens styrke.

Kommentar
Fra : olsen1973

Dato : 27-06-08 09:33

Jeg tror vi går i tænkeboks - lyder sku ikke som det smarteste at gøre "imod" vores hus...
Mange tak for hjælpen!!

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 04-07-08 22:53

hej

det du skal gøre er at vandskure dit hus, så skal det have maling hver 5 år tror jeg det er.

alt efter hvor stort dit hus er og hvor besværligt det er at komme til, vil jeg tro at prisen vil ligge fra 15.000 til 25.000

og det er en fin ide at bruge skalcem til at vandskure i, så det er farvet med det samme, men det koster en anelse mere. du skal lige være opmærksom på at selvom du bruger skalcem, så skal det stadig have et lag maling, men også kun et, istedet for 3-4 gange.

hilsen mureren

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 05-07-08 22:01

Og så skal du også lige være opmærksom på at når du vandskure med farvet puds kommer fugerne til at stå som mørke bånd, hvis de ikke er fyldt ud først, pgr af det tykkere lag.

Se også http://www.social.dk/netpublikationer/2006/p10bog2411/pdf/publikation.pdf (s. 27-32)