/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows media player crasher
Fra : jayl
Vist : 566 gange
20 point
Dato : 03-02-08 14:24

Hej har brug for hjælp til at få min mediaplayer til ikke at crashe min computer, hver gang jeg afspiller en film, video eller andet visuelt medie. Har hentet mediaplayer 11, kører XP, sp 2 og har k-lite codec pack. film formater eks Avi.
På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 30 point
Dato : 03-02-08 14:36

Får du en fejl melding, og hvad står der ?

Godkendelse af svar
Fra : jayl

Dato : 03-02-08 14:59

Tak for svaret o.v.n.. nej der er ingen fejlmelding, den crasher med det samme afspilningen starter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 15:03

øhhh hvoffor lukker du så ? når du ikke har fået et svar ????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 15:04

Hent evt Vlc Player gratis på feks google den kan klarer alt

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-02-08 15:10

Jamen jeg kom jo ikke med nogen løsning, jeg vil foreslå dig at afinstallere K-Lite og hente nyeste version: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/ og under installationen sætte Windows MediaPlayer som den foretrukne afspiller, se her hvor du skal være opmærksom: http://peecee.dk/index.php/upload/view/69039 kom tilbage her og fortæl om det hjælper, ellers prøver vi noget andet
Velkommen her blandt os Kandu brugere fremover skal du ikke acceptere det første indlæg, nem vente til der er en løsning på dit spørgsmål

Kommentar
Fra : jayl

Dato : 03-02-08 20:42

Det er stadig et problem!! Jeg har prøvet at installerer Vlc og hentet den nyeste klite_codec_pack.
Intet og Vlc gør det samme. Jeg ved stadig ikke helt hvordan jeg svare på spørgsmål.
MVH jayl

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-08 00:23

Du er jo ny på Kandu, men du lærer det sikkert hurtig, når du stiller et spørgsmål, så kommer en eller flere af os ind i spørgsmålet, hvis vi ved hvordan du løser problemet, så får du svaret hurtig, hvis ikke vi synes at vi har oplysninger nok til at svare, så kommer der et svar som egengtlig er et spørgsmål til dig om flere oplysninger, det var det sidste jeg gjorde og du accepterede, dermed bliver spørgsmålet lukket efter en time og andre mulige hjælpere skal købe dit spørgsmål for at læse svarene, det gør de sikkert ikke fordi de tror at problemet er løst fordi du har accepteret et svar, derfor skal du vente med at acceptere, indtil du har fået et svar som du kan bruge af en af os, men uanset at du får løst problemet så skal du ikke bare lade spørgsmålet stå åben i lang tid, der er ingen som ser spørgsmålet længere og efter 3 måneder annulerer Kandu dit åbne spørgsmål og du får fratrukket nogle point som du kunne have brugt til at stille et nyt spørgsmål, nå det var lidt om brugen af Kandu, nu lidt om dit spørgsmål som du ved en fejl fik lukket før du fik et ordentlig svar. Har du husket at afinstallere andre codecs pakker, før du installerede K-Lite? Har du husket at afinstallere den gamle K-Lite codecs pakke, før du installerede den nye ?Jeg tror det er der fejlen er måske, du nævner AVI filer som årsag, er der andre formater du ikke kan afspille ? Begyndte fejlene da du installerede MediaPlayer 11 ? Kan du huske hvad du for nylig havde gjort med computeren, lige før fejlene begyndte ? Installeret et nyt program eller tilsluttet noget nyt hardware ? Din fejl tyder på en konfligt af en eller anden slags, prøv at svare på mine spørgsmål, så kommer jeg igen og frosøger at hjælpe, du skal sikkert ikke regne med andre, da de skal købe spørgsmålet for at se hvad vi har gang i

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-08 09:02

Lige bortset fra mig

Kommentar
Fra : jayl

Dato : 04-02-08 11:02

Der har været det problem, med alle visuelle formater, fra dag et med min nye com. Jeg har ikke selv afinstalleret codec packerne, men i går spurgte klite og den skulle afinstallerer den gamle klite, og jeg fandt en codec all in one som jeg også afinstallerede.
Tak for hjælpen indtil nu!! ER det sådan jeg kan svare, altså med at skrive kommentarer??
MVH jayl

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-08 11:27

så må du helre prøve denne herhttp://www.free-codecs.com/download/SLD_Codec_Pack.htm
Det err den der altid har hjulpet mig før jeg lærte vlc player at kende installer og pak ud hvis det ikke hjælper er dit problem et helt andet vil jeg skyde på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-08 12:09

Citat
ER det sådan jeg kan svare, altså med at skrive kommentarer??
ja så længe problemet ikke er løst, spørger vi til detaljer og du kommer med alt du kan komme i tanker om Sunowich jeg tror ikke at en anden codecs pakke kan løre problemet, jayl hvis du prøver en anden pakke, så skal K-Lite fjernes først, kun en codecs pakke ad gangen, hvis ikke alle forslagene med codecs hjælper, så vil jeg foreslå at afinstallere MediaPlayer 11, du fjerner den ikke helt men går tilbage til den oprindelige version, kan du så afspille ? Det lyder faktisk mystisk at en helt ny computer ikke kan afspille video filer, mine computere har altid kunnet når der var de rigtige codecs til rådighed, er computeren fuldt opdateret ? Ind på Windows update og hent alle opdateringer, er der gule spørgsmålstegn i Enhedshåndtering ? Se efter ved at højre klikke på Denne computer og venstre klikke på Egenskaber, fanebladet Hardware klik på knappen Enhedshåndtering, forsøg med noget af det ovennævnte, vi bliver ved til problemet løses husk genstart af computeren efter at du har afinstalleret og før du prøver noget nyt

Kommentar
Fra : jayl

Dato : 04-02-08 13:41

Ja der var en PCI-devise og "andre enheder" der er gule ? ved. den skriver at den mangler en disk til pci-enheden?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-08 13:50

Har du nogen anelse om hvad det er for en PCI device ? Grafifkort, DVD skuffen eller andet, det skal du have fundet ud af og installere/opdatere driveren til den, du skriver at computeren er ny, har du sat noget hardware ind efter at du har fået den ?
Jeg bliver nødt til at forlade tråden nu, skal på arbejde og er her først igen efter midnat, men nu tror jeg problemet kan løses du må have nogle CDer med driver til din hardware, prøv at installere disse drivere

Kommentar
Fra : jayl

Dato : 04-02-08 14:12

ja jeg kigger lige alle mine CDe igennem. så vender jeg tilbage imorgen.. god arbejdslyst