/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tak BjarneD
Fra : bentjuul
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 30-10-07 13:52

Tak for dit svar i dette spørgsmål, hvor jeg også fik lov til at spørge.
http://www.kandu.dk/spg111743.aspx

Nu vil jeg købe en 320 GB harddisk og prøve mig frem.

Jeg har lige opdateret firmwaren så den kan være klar til en større disk.

Point bliver forhøjet, når du har lagt en kommentar.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-11-07 00:32

Ja, så har jeg udskiftet min 160 GB harddisk med en 320 GB i min Phillips DVD3450H.

1. problem var at den kun bootede op på sit opstartsbillede og så var det ligesom at dvd-drevet søgte efter et eller andet, måske det var det interne system der forsøgte at kopiere noget over på harddisken.

Da jeg havde ventet i 5 min. tid var min tålmodighed væk, så jeg satte den opgraderings cd i som jeg lavede i går fra Philips hjemmeside i dvd-drevet. Se nu skete der noget, - displayet foran skiftede nu mellem load og boot 5-6 gange og pludselig var maskinen normal.

2. problem var så at jeg ikke kunne optage på harddisken, og da jeg gik ind i menuen og så på harddisken var den 100% fuld ????

Det blev løst ved at jeg slettede hele harddisken og den blev formatteret af systemet og nu fungerer det hele.

3. Problem er at ud af de 320 GB finder harddiskoptageren kun 250 GB og det tror jeg ikke umiddelbart kan løses, men ligger nok i systemets chip.

Så summen af det hele blev at jeg fik 90 GB mere end jeg havde og må nok acceptere at jeg ikke får fat i de sidste 70 GB på harddisken.

Iøvrigt skal harddisken i min optager være jumpet som Cable Select.

Det var så min oplevelse af at skifte harddisk i en Phillips DVD3450H

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-11-07 17:21

Jeg har nu prøvet at sætte den 160 GB harddisk tilbage igen i harddiskoptageren og den fungerede med det samme uden at jeg skulle foretage mig noget som helst og alt hvad jeg havde optaget på den lå der bare og kunne afspilles.

Så min konklusion er, bare prøv - man kan altid gå tilbage til den gamle harddisk.

Og som BjarneD skriver
Citat
at det værste der kan ske ved den slags er, at det ikke virker og at man så kan bruge harddisken i en PC

//bentjuul

Annuller spørgsmålet
Fra : bentjuul

Dato : 27-11-07 00:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål