Ja, i princippet, men du bør da havde THansens gratis Puch knallertkatalog
http://www.thansen.dk/products.asp?c=1285465340&n=-2039195836
Som du kan se, så skal du havde 6 Volts batteri, som fødes gennem en ensretter, da knallerten laver 6 v vekselstrøm. (Husk syre til batteriet)
En lus fra ledningsnettets plus føres til ensretterens minusklemme. Ensretterens plusklemme føres til batteriet. Men for det kan få nogen virkelig effektiv effekt på at pærene ikke springer, bør for og bagpære få deres strøm direkte fra batteriets plusklemme.
På denne side:
http://surf.to/puchmonza
Findes eldiagram:
http://www.geocities.com/MotorCity/Speedway/8700/pictures/schaltplan3.jpg
Der ser det ud til der i forvejen findes 2 ensrettere, som dog ikke ensretter vekselstrømmen til forlygte og baglygte, som kører direkte på generatorens vekselstrøm. (Det er heller ikke sikkert de helt kan klare den størrer strøm)
Den på eldiagrammet ensrettede strøm bruges til bl.a. blinkrelæet som skal have jævnstrøm.
Efter min mening er det nok dumt at ændre en hel masse, lad være, men find for og bagpære der er afstemt efter hinanden, så de ikke springer så tit.
Vælg mange watt, så stiger spændingen ikke så højt, da bare 10% for høj spænding (6,6 Volt) halvverer levetiden.
Vælg (Thansen nummer):
forlygte 93600340 25/25w
bagpære 10380200 8w
Hvis bagpæren er med 2 tråde i og der ikke er 2 særskildte pærer, så skal du have: 10350300 20/5w hvor de 20 w jo er stoplys.
VH Palle Hansen