/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
digital signature explore
Fra : biksemad
Vist : 990 gange
45 point
Dato : 09-03-07 16:59

hej jeg har en kammerat,som bruger digital signature når han er på skats hjemmeside,men det bruger java han kan ikke dowloade activ objekt,hvad mangler han i sin computer eller er der noget vi skal slå fra mangler der et program eller hvad,han køre xp home edition han har ikke installeret ret meget mere end det. der står at explore blokere for activ objekt til downloading hvad gør vi
mvh jan

Accepteret svar
Fra : Flemming17

Modtaget 45 point
Dato : 09-03-07 18:08

Hvad du bør vide om aktivt indhold
Aktivt indhold (f.eks. lysaviser med aktiebørsoplysninger, video eller animation) kan forbedre din browseroplevelse. Det fungerer ved hjælp af enten ActiveX-objekter eller computerkode (kaldet et script) .

ActiveX-objekter kan nogle gange ikke fungere korrekt eller vise indhold, du ikke er interesseret i. De kan også bruges til at indsamle oplysninger fra computeren uden din tilladelse, skade data på computeren, installere software på computeren uden din tilladelse eller give andre tilladelse til at styre computeren fra en ekstern placering. På grund af denne risiko bør du kun installere disse programmer, hvis du har fuld tillid til udgiveren.

Når du støder på en webside (eller indsætter en cd), der forsøger at køre aktivt indhold på din computer, bør du modtage en meddelelse, hvor du bliver spurgt, om du vil tillade, at indholdet køres. Hvis du er sikker på, at du vil tillade aktivt indhold, skal du klikke på Ja i meddelelsesfeltet. Ved at klikke på Ja tillader du, at aktivt indhold køres på den viste webside eller cd, men kun ved denne lejlighed. Hvis du forlader siden og vender tilbage til den senere, får du meddelelsen igen. Du kan undgå at blive spurgt hver gang ved at tillade, at alle websteder kører scripts og ActiveX-objekter, men du bør være meget forsigtig med at gøre det, da computeren derved kan blive udsat for risikoen for skadelig software.

Sådan tillades det, at alle websteder kan køre scripts og ActiveX-objekter på computeren

Klik på knappen Funktioner i Internet Explorer, og klik derefter på Internetindstillinger.
Klik på fanen Avanceret, og rul derefter ned til sektionen Sikkerhed på listen Indstillinger.
Marker afkrydsningsfeltet Tillad aktivt indhold at køre i filer på Denne computer, og klik derefter på OK.

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 09-03-07 20:52

jeg når også til en linie så siger jeg ok til download så skriver den denne side bruger java kan det lade sig gøre at der ikke er java på min kammerats computer
mvh jan

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 10-03-07 07:58

Tak for svaret Flemming17.