/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Så døde een af de store
Fra : tedd
Vist : 1511 gange
500 point
Dato : 02-03-07 01:11

I alt det latterlige rumlen af ungdomshuset, så døde der een af de store!

Så kære Otto Jeg tænder 2 lys på mit ord og håber "fjernsynet" genudsender "Tilløkke Herbert"

En ægte baggårdspuma er død! Ære være dit minde!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-07 01:12

øh bord mener jeg

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-07 01:13

Hvordan kan det blive Jul igen uden Søren Banjomus??

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 510 point
Dato : 02-03-07 01:25

Søren Banjomus lever til evig tid, det samme gør gode gamle Otto, han har beriget vores hverdag med så mange dejlige ord, både i sang og tale - han dør aldrig, han er blevet en klassiker!

Gudskelov for det og Gudskelov for Otto!

Otto ville græde hvis han kunne følge dét der sker på hans elskede Nørrebro lige nu!

Mon vi kan sende nogle hilsener med ham op til alle de andre gode gamle knægte? Det ville være herligt....Preben Kaas, Ebbe, Preben Uglebjerg, Dirck, Poul, Ove og alle de mange mange andre.

Der er blevet sjovere i himlen!

Æret være Ottos Minde.

Tak fordi du laver denne tråd!

Triste, venlige hilsener fra Dorthe.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-07 01:30

Otto havde sg kastet den første brosten *L*

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-07 01:33

Men du har ret Dorthe!! Himlen er blevet lidt sjovere

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-07 01:50

Ja, 72 år gammel blev han.

Han "holdt" alligevel, trods det hårde liv, længere end mange af de andre skuespillere, bl.a de fleste af dem Dorthe nævner.

Men Søren Banjomus lever videre, og Herbert og Onkel Georg (3 engle og 5 løver)....og

What do you wanna make those eyes at me for....if they don't mean what they say.....

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-07 01:56

For slet ikke at snakke om når han sang Halfdan Rasmussen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-07 01:57

Mindst lige så godt som Dissing/Andersen!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-03-07 05:43

Lidt til de efterladte /////
http://www.sendspace.com/file/5wt997

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-03-07 05:45

Suzi Q ro
Resten må du selv gætte dig til.
Men tror retten har andet at give sig til
DE NÆSTE PAR DAGE.................

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-03-07 05:47

Citat
Hvordan kan det blive Jul igen uden Søren Banjomus??

Hvor gamle er pensio´nister ???
NU OM DAGE

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-03-07 05:49

????
Hvem er OTTO !!
Sorry

G-morn

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-03-07 07:44

nu kan de i himlen lege: otto er et næsehorn.
ole l. kirkegård og så otto å alle de andre...

Kommentar
Fra : pve

Dato : 02-03-07 08:26

For at citere mesteren og en lille sidste ære:

"Det kan da godt være, jeg er blevet lidt tynd i toppen; men der er stadig saft i roen"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-03-07 08:58

Alt det smukke,der allerede er sagt om Otto,kan jeg fuldt ud tilslutte mig.Han nåede at blive en af de største og mest alsidige kunstner.Tænk bare på hans karriere,fra de
glade Four Jacks tider,over jazz,lystspil roller og karaktèr skuespiller.Men livet har ikke altid været en dans på roser for ham.Der har været flere forsøg på at "jorde" ham.
Ikke mindst fra pressens side.Men det lykkedes heldigvis aldrig.I stedet gik det som fortjent:Han blev
dansk folkeeje.(Måske en lidt forslidt udtryk).

ÆRET VÆRE DIT MINDE,OTTO.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 02-03-07 10:35

FRED MÅ VÆRE MED DIG OTTO

Kissan

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 02-03-07 11:02

R.I.P.
Colin

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 02-03-07 12:04

Der er rigtig mange der har tændt lys for Baggårdspumaen, på www.mindet.dk

Jeg synes altså at det er trist at vi mister alle de gamle gæve gutter men, som der skrives ovenover, så holdt Pumaen længe selvom han levede det hårde liv.
Jeg tror forklaringen ligger i at Otto var hærdet, lidt ligesom at jeg næsten aldrig er forkølet, jeg kører på knallert hver dag og det er sgu det koldeste transportmiddel man kan benytte sig af (på cykel bruges muskler, på MC er man klædt godt på) - jeg bliver hærdet.
- det samme må gælde for Otto - som gammel Nørrebroknægt, kunne han tåle lidt af hvert.

Hvor vil jeg håbe at TV forbereder en masse genudsendelser - bare de ikke lader Ottos død drukne i Nørrebroballade, det ville næsten være utilgiveligt.

Tedd - nej Otto ville ikke kaste den første brosten - han var utrolig blød og han ville.....ja græde, hans hjerte ville græde for dem allesammen derinde, både de unge og politistyrken og så ville han nok sige:
"Hør nu lige her for helvede da, stop da for fanden al det pis og tag en bajer, herregud, vi har jo kun det her ene skide liv, så ta' lige og nyd det venner"....

- eller noget

'Alle sømænd er glade for piger' og jeg tror den gode Otto fik sin del af dén glæde, jeg kan næsten se glimtet i hans øjne, for mig

I øvrigt må jeg, med skam, sige at jeg ikke vidste han var syg. Det er længe siden jeg læste om ham og da var der da ikke noget galt. Otto blev et meget privat menneske i de senere år og al respekt for dét.

God weekend fra Dorthe.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-03-07 14:19

Susanne, Birgitte og 'mig'...... tralalala

Kuling fra Nordvest sammen med Ann Mette Elten.....

Sikke et kor, de bliver deroppe!

Jamme dagen lang......

Æret være dit minde, Otto

Hanne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-07 14:42

Jeg tabte 100 kr. til baggårds-pumaen i billard i løbet af 10 min. en fredag eftermiddag i 1981 !!!

Skt. Peders Kro (..forlængst nedlagt & lukket ! )..i Skt Peders Stræde !

http://latinerkvarteret.dk/

Storsindet ga' guttermanden en pilsner efter eget valg ( HOF el. Tuborg? )

..og jeg var 21 år !

OTTO? </TAK >

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-07 14:44

Ps. ...en bajer kostede 6 kr. på spruthus ..i dagtimerne ...dengang !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-03-07 14:52
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-07 15:03

...og så havde han 'føling' for de 'skæve' eksistenser ...ikke kun for rampelyset

Jeg fik om muligt endnu større repekt for 'manden', da han takkede JA til at spille forhutlet Junkie ..som ødelagde og udnyttede sin gamle mor ..i et TV-drama fra midt-firserne... som jeg desværre ik' ka' huske hvad hed.

Andre som kan?

..det var vist sammen en anden gammel 'våbenfælle' af mine : Birger Kristensen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-07 15:06

Birger Jensen ... for dælen da osse ...jeg er vist ved at bli' gammel SÆL !

http://da.wikipedia.org/wiki/Birger_Jensen

..sjovt nok kan jeg ikke finde omtalte TV-drama i linkoversigten hos Wiki?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 02-03-07 15:16

*suk* jeg synes det hele bliver noget nostalgisk nu, gode, glade, gamle minder

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-03-07 17:49

Meget trist . Æret være hans minde.

For en del år siden, havde jeg fornøjelsen af at drikke en flok bajere med ham. Jeg måtte lemme. Han var pokkers god til at spille billard.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-03-07 18:38

Ja, Birger, den original

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-03-07 19:01

Citat
To lys på et bord, tre forløsende ord..

Otto, dit fysiske lys er slukket, men jeg er sikker på at du sidder deroppe nu, og lyser på os allesammen. Over en stille pilsner.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-03-07 20:22

Han sidder og synger "Engle har bare fødder" af Benny Holst.

Den er lige ham!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-03-07 20:43

Og pigerne blev som smør i dæmpet lys, når otto sang til dans.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 13:59

Hejsa... Nå, da, da... ja livet vare jo ikke evigt. Jeg var sgu' ikke klar over, at han var død

.... Søren Banjomus =
Citat
Den er fra 1969. Teksten skrev sangeren Otto Brandenburg (f. 1934) en sen nattetime til brug for en juleudsendelse i tv for børn i december 1969. Melodien er af en ukendt amerikaner.
Sangen blev meget populær, og de fleste børn kan sikkert synge med fra begyndelsen: »Skillema-dinke-dinke-du, skillema-dinke-du«.

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2007/03/01/193501.htm?wbc_purpose=updatehttp%253a

Jamen vi møder ham nok en dag... når det bliver "vores tur"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 14:04
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-03-07 20:13

Hej "Fellas".
Nu skal vi nemlig se gode gamle Otto i "Sømand i knibe",sammen med de andre "Big Stars".
Jo,det er godt med lidt nostalgi.Og fjerneren er ikke en kop lunken pis værd,i aften.
Godt man har lidt VHS.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-07 23:06

Så har jeg lige set portrætudsendelsen om Otto Brandenburg.

Det bringer jo minder frem. Jeg grinte af episoden, da han boede hos Jørgen Ryg. Når skattevæsenet kom på besøg, så havde "Otto" et værelse i et klædeskab.

På daværende tidspunkt havde jeg familie boende i samme ejendom. Det var ikke trist at besøge dem. Jørgen Ryg og Otto Brandenburg stod ofte på deres altan. Jørgen Ryg spillede trompet og Otto Brandenburg stod og sang.

De to har sikkert haft det sjovt sammen. De andre beboere havde det sjovt, når de foldede sig ud.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 04-03-07 23:32

*suk* - gode gamle minder

Jeg havde dem som kunder i min forretning den gang og ja, de havde det godt sammen og derfor er jeg osse helt sikker på at der ER blevet sjovere i Himmelen nu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-03-07 15:33

Varmt møde med den gamle 'crooner' ...i tv-programmet igår.

..men nu også et hyggeligt gensyn med 'stemmen fra ungdommen' ...Thomas Winding

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-07 19:14

Jeg vil se filmen/tvstykket strejferne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-03-07 19:17

Så gør du det e.c, hvis du kan få fat i den film

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-07 19:20

Jammen den var så skæg, og jeg glemmer ikke da de slog en klap ud til siden og luftede hunden.

Godkendelse af svar
Fra : tedd

Dato : 07-03-07 13:07

Tak for svaret vil.du. Tak for bemærkningen "Der er blevet sjovere i himlen"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 13:25

..samt: "Otto ville græde hvis han kunne følge dét der sker på hans elskede Nørrebro lige nu !"

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-03-07 12:17

Hov - dav igen og selv tak Tedd, det var dejligt du oprettede denne tråd, til Ottos ære, sikke mange gode ting der kom frem her

Jeg er stadig overbevist om at der er blevet sjovere i Himlen

Dér sidder de
benene oppe på bordet
flegmatisk henslængt, sidder de
stolen er vippet lidt tilbage
for bekvemmelighedens skyld.
Han sidder sammen med dem
han er lige kommet men allerede tilpasset.
Hvordan kan det være anderledes
blandt gamle venner.
På bordet, ved siden af fødderne, står en halvfuld bajer.
I Himlen er ingenting halvtomt
Er noget halvt, er det halvfuldt.
Han smiler skævt, hans øjne glimter
Guitaren er en del af hans krop
hans hænder løber kærtegnende hen over strengene
lyden den frembringer får de andre til at nynne.
Så lyder hans stemme
stemmen er osse henslængt
flegmatisk
og dog så uendelig dyb.
Ordene er ligemeget
det er stemmen og dybden.
De andre tier
vender blikket mod stemmen.
Og lytter.
De smiler skævt til ham
glimter med øjnene mod ham.
Genkender stemmen
genkender lyden.
Han sænker blikket
smiler skævt
rækker ud efter flasken og hæver den til hilsen.
De andre smiler skævt
går hen til ham
lægger hånden på hans skulder
giver ham et af de klem han holder så meget af.
Skål Otto og velkommen.
det er det de siger.
Han vender ansigtet mod dem
smiler skævt og skåler.
Sætter flasken tilbage på bordet.
Spiller på guitaren
smiler skævt mens han synger for dem.
De andre sukker dybt.
Genkender en stemning.
Kaas, Ryg, Dirck
og alle de andre.
De har alle en mening
den er den samme
Hvor er han sjov.
Hvor er han unik.
Hvor er han rar.
Hvor er han god.

Der er blevet sjovere i Himlen.

Æret være Otto Brandenburgs Minde.

Venlig hilsen Dorthe.